15. november 2010

Volkswagen plaanib teha MANist Scania tütarfirma

Scania ja MAN-i ühendamine tähendaks ühtlasi Euroopa suurima kommertssõidukite tootja loomist. Siiani on nii Scania kui MAN laiemast koostööst keeldunud, rõhudes kumbki oma iseseisvusele.

Seni on Volswageni kontsern MAN-is osaline 30 protsendiga ja omab 46 protsenti Scania osakutest. Ajakirja Spiegel käsutuses oleva info kohaselt plaanib VW aga suurendada Scanias osalust kuni 80 protsendini ja kanda sellega rootslastele üle ka oma osaluse MANis. Scania peab tegema MAN-i aktsionäridele ülevõtmispakkumise ning saama enamusaktsionäriks.

„VW eesmärgiks on kontrollida oma veoautode osa, kasutada sünergiat ja vahendeid hulgal, mis on selles tööstuses väga olulised,“ ütles Daniel Schwarz, Commerzbank AG analüütik Bloombergile. „See on stsenaarium, mis on VW seisukohalt kõige mõttekam.“

MANi teates on kirjas, et „läbirääkimised on varases faasis ja et tulemus on veel lahtine ning otsuseid ei ole veel tehtud“. Ühtlasi nimetab MAN Scaniaga ühinemist „spekulatsiooniks“. MAN üritas Scaniat üle võtta 2006. aasta septembris ning oli sunnitud oma 10,3 miljardi euro suuruse pakkumise 2007. aasta jaanuaris Volkswageni ja Investor AB survel tagasi võtta. Investor müüs oma Scania osaluse VW-le 2008. Scania ja MAN-i kombineeritud osalus Euroopa raskeveokite ja bussiturul on Europa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel 29 protsenti, Daimleril 21 ja Volvol koos Renault veoautode osaga 23 protsenti.

Maailma mastaabis tähendaks MANi ja Scania liit 5,9 protsendilist turuosa.

Teade tõstis MANi aktsiad viimase kahe kuu kõrgeimale tasemele. Scania ja MAN-i ühendamine tähendaks ettevõtte loomist, mis ületaks nii Volvot kui Daimlerit veoautode ja bussid tootjana.

Volvo ennustuse kohaselt kasvab raskeveokite turg Euroopas sel aastal 10 protsenti ning 20-30 protsenti Põhja-Ameerikas. „See, et Scania ja MAN tihendavad koostööd, on loogiline, arvestades et Volkswagen omab mõlemaid ettevõtteid,“ ütles Danske Markets Equities analüütik Carl Holmquist Bloombergile. „Küsimus on nüüd, mis juhtub konkreetselt nende kolme firma omanike osas?“

Autor: Katri Soe-Surén

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077