Lennukitega veetava kauba täieulatuslik skaneerimine on kulukas ja ebaefektiivne ning paneb lennufirmadele suure lisakoormuse, vahendab Air Cargo News.
100-protsendiline õhusaadetiste skaneerimine toob rahvusvahelisele kaubandusele kahju ja vähe sellest, on ka ebaefektiivne, arvab Shippers’ Voice juhtiv partner Andrew Traill.
„Hoopis tõhusam on info. Nii USA-s kui Euroopas kehtivad määrused, mis nõuavad teavet kauba, selle päritolu ja sihtkoha, käitlemise, marsruudi kohta. Praktikas tähendab see, et enamik lennuvedajaid ei alusta lendu enne, kui kaup, mida nad veavad, on saanud turvakontrollilt vastava loa,“ selgitas ta.
Trailli arvates ei ole täielikust skaneerimisest loobumine mitte julgeoleku nõrkus, vaid tugevus. „Pole mõtet kogu veetavat kaupa skaneerida ja vaadata pealt, kuidas õhukaubavedu kui tootmisharu viivituste ja ülemääraste kulutuste all kokku kukub. Pealegi me ju teame, et tehnoloogia ei ole täiuslik,“ rääkis ta.
Autor: Tea Taruste
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.