Lennukitega veetava kauba täieulatuslik skaneerimine on kulukas ja ebaefektiivne ning paneb lennufirmadele suure lisakoormuse, vahendab Air Cargo News.
100-protsendiline õhusaadetiste skaneerimine toob rahvusvahelisele kaubandusele kahju ja vähe sellest, on ka ebaefektiivne, arvab Shippers’ Voice juhtiv partner Andrew Traill.
„Hoopis tõhusam on info. Nii USA-s kui Euroopas kehtivad määrused, mis nõuavad teavet kauba, selle päritolu ja sihtkoha, käitlemise, marsruudi kohta. Praktikas tähendab see, et enamik lennuvedajaid ei alusta lendu enne, kui kaup, mida nad veavad, on saanud turvakontrollilt vastava loa,“ selgitas ta.
Trailli arvates ei ole täielikust skaneerimisest loobumine mitte julgeoleku nõrkus, vaid tugevus. „Pole mõtet kogu veetavat kaupa skaneerida ja vaadata pealt, kuidas õhukaubavedu kui tootmisharu viivituste ja ülemääraste kulutuste all kokku kukub. Pealegi me ju teame, et tehnoloogia ei ole täiuslik,“ rääkis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Tea Taruste
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.