Euroopa Komisjon võttis täna vastu ühtse raudteepiirkonna loomist käsitleva direktiivi, millega ühendatakse kolm kehtivat õigusakti üheks ning püütakse lahendada raudteeturu probleeme.
Transpordiküsimuste eest vastutav Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas ütles, et Euroopal on raudteetehnoloogia valdkonnas juhtpositsioon ning et kaasaegse raudteevõrgustiku alal oleme ülemisel astmel.
"Kõige selle juures on ometi üks otsustava tähtsusega "aga" – Euroopa vajab ja väärib paremaid raudteeveoteenuseid. Me peame rongireisijatele ja raudteekaubavedude kasutajatele tagama parema kvaliteedi, suurema usaldatavuse, laiema valiku ning tõhusama uuenduslikkuse," rääkis Kallas.
Direktiivis leiavad käsitlemist:
Artikkel jätkub pärast reklaami
1) konkurentsiküsimused: direktiivi eesmärk on selgete turulepääsu tingimuste abil raudteeturu konkurentsivõime suurendamine ning sellele hõlpsama juurdepääsu tagamine;
2) reguleerivate asutuste järelevalvevolitused: ettepanekuga antakse riiklikele raudteesektorit reguleerivatele asutustele suuremad volitused;
3) riiklike ja erainvesteeringute võrgustiku tõhustamine: infrastruktuuri rahastamist ja maksustamist käsitlevate uute eeskirjade eesmärk on välja töötada ühtlustatud finantsstruktuurid investeeringute soodustamiseks.
Ettepanekuga võttis komisjon täna vastu strateegiat tutvustava teatise, milles käsitletakse ühtse Euroopa raudteepiirkonna väljaarendamise lõpetamist ja esitatakse järgmise viie aasta jooksul komisjoni poolt käivitatavad täiendavad algatused. Sellest lähtuvalt alustatakse arutelu. Avaldatud on ka riigisisest reisijateveoturu avamist käsitlev üksikasjalik uuring.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.