Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium sai valmis ühistranspordiseaduse uue versiooni, mis jõustumisel keelab taksot juhtida korduvalt liikluseeskirju rikkunutel ja näiteks raskete kuritegude toimepannutel ning lubab omavalitsustel kehestada taksosõidule piirhinnad.
Nimelt näeb seaduseelnõu ette, et kõik taksojuhid peavad tulevikus omama teenindajakaarti, mis tõendab nende õigust töötada taksoveol, vahendab ERR. Teenindajakaarti saamiseks ja omamiseks peab juht vastama muude nõuete seas aga ka hea maine nõudele, mille täitmiseks on sätestatud esmalt tingimus, et juht ei või olla toime pannud teatud süütegusid, mille eest on kehtiv karistus.
Näiteks on välistatud esimese astme kuritegude ja selliste väärtegude, mis seavad otseselt ohtu klientide elu ja tervise, sooritanud isikute tegutsemine taksojuhina - nii ei saa taksojuhina töötada näiteks tapjad, kehtivat kriminaalkaristust omavad roolijoodikud ja raskete vigastuste või surmaga lõppenud liiklusõnnestuste põhjustajad.
Kergemate rikkumiste puhul on ühekordne üleastumine lubatud, kuid teistkordse rikkumise puhul hea maine kaotatakse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.