Mereveos terendab revolutsioon 

Puistelaeva Nordic Barents (NB) esimene reis Põhja-Norrast Kirkkoniemist tõotab Euroopa ja Aasia vahelise laevaveonduse tundmatuseni muuta. Tegemist on esimese laevaga, mis ei sõida Vene lipu all ja sõidab Aasiasse läbi Arktika.

Arktikas kulgev põhjamarsruut on umbes kolmandiku võrra lühem kui seni lühim, Suessi kanalit läbinud lõunamarsruut.

Kahe Vene jäälõhkuja abi ja Vene ametnike loal alustab septembris Kirkkoniemist 41 000 tonni metallimaagiga seilamist Taani omanikele kuuluv Nordic Barents. Tegemist on ajaloolise reisiga, sest NB on esimese mitte-vene kaubalaev, mis sellise teekonna ettevõtab. Laeva sihtpunkt on Daliani sadam Hiinas, vahendas portaal news2biz.

„Me ei teeks seda, kui see poleks rahaliselt elujõuline. See rahaliselt alternatiiv Põhja-Euroopast Hiina, Jaapanisse ja Koreasse veoks,“ kommenteeris Christian Bonfils, laeva operaatori Nordic Bulk Carriersi tegevjuht.

Lühem distants annab lisaks rahasäästule asu ka loodusele, väheneb märkimisväärselt süsihappe- ja muude gaaside emissioon. Suured kauba-alused on avalikkuse kriitika all raskekütuste kasutamisest tekkiva reostuse tõttu.

Kütusekulude säästmise tõttu hopiab Nordic Barents sõiduga kokku ligi kaks miljonit krooni, samuti saab sellele lisada tðarterikulud 120 000 kroonist enam kui poole miljoni kroonini päevas. Ka maksab Suessi kanali läbimine ise ligi 2,5 mln krooni.

Teisalt lisanduvad põhjamarsruudil jäälõhkumiskulud. „Neid kulusid ei kommenteeri, kuna meie tariif on Vene ametnike põhjamarsruudi vastase huvi tõttu mõistlikud,“ lisas Bonfils. „Nordic Barents on 1A jääklassiga laev. See on tavalaevade kõrgeim jääklass, millega Vene võimud seda teekonda ette võtta lubavad.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.5443965
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.5851923
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102276
Filipiinide peeso PHP 58,96 -0.2183332
Hiina jüaan CNY 7,60 -0.1496868
Hongkongi dollar HKD 8,89 -0.0112437
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.121505
Iisraeli seekel ILS 4,09 -0.2926687
India ruupia INR 80,47 -0.2083307
Indoneesia ruupia IDR 15925,72 -0.0478242
Islandi kroon ISK 135,52 0.0147601
Jaapani jeen JPY 125,37 -0.0797003
Kanada dollar CAD 1,49 -0.6535512
LAV rand ZAR 15,85 -0.2246724
Lõuna-Korea vonn KRW 1270,32 -0.3240614
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.0259757
Mehhiko peeso MXN 21,70 -0.7082561
Norra kroon NOK 9,76 -0.154501
Poola slott PLN 4,34 0.0830814
Rootsi kroon SEK 10,59 -0.3181925
Rumeenia leu RON 4,76 -0.0273247
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.1760219
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115181
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0528961
Taani kroon DKK 7,46 0.0187675
Tai baht THB 35,49 0.3580104
Tšehhi kroon CZK 25,63 -0.0039009
Türgi liir TRY 6,03 0.0564109
Ukraina grivna UAH 30,59 -0.1576587
Ungari forint HUF 317,53 0.0409578
USA dollar USD 1,13 -0.026469
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.6542617
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.1938144
Vene rubla RUB 74,05 -0.3966866

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019