Lisaks suuromanikust Läti riigiga on Läti lennufirmal airBaltic ambivalentne suhe ka oma suurima koostööpartneri Riia lennujaamaga.
Lennufirma on lõunanaabrite õhuvärava suurim klient ning seisab suuresti selle mulluse kasvu taga ja plaanib sinna oma terminali luua. Samas seisab airBalticul lennujaama ees üleval võlg 3,4 mln latti ehk 75 mln krooni, kirjutab news2biz.
Lennufirma põhjendab võlga sellega, et lennujaam käitus klientidega erinevalt ja toetas nii ebaõiget konkurentsi. Näiteks Iiri odavlennufirma Ryanair maksnud lennujaamas märkimisväärselt madalamaid tasusid kui airBaltic. Ehkki lennujaam peaks pärast mullu novembrit kõigile võrdseid tingimusi pakkuma.
See tõik viis osapooled üksteise süüdistamise ja kohtuga ähvardamiseni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuu aega tagasi kaebaski Riia lennujaam airBalticu kohtusse, nõudes 2,5 mln latist ehk üle 50 miljoni krooni ulatuvat võlga. airBaltic omakorda vastas kaebusega 5,9 mln lati ehk enam kui 130 mln kroonise kahju hüvitamiseks, sest mullu novembrist on lennufirma pidanud kaks korda kõrgemaid tasusid maksma kui Iiri konkurent. Lennujaam kergitas selle peale kaks nädalat tagasi oma nõuet 3,4 mln latile, väites, et airBaltic ei ole asja kohtusse jõudmisest teenuste eest ühtegi arvet tasunud.
13. augustil otsustas Riia Ringkonnakohus airBalticu hagi menetlusse võtta. Nädal tagasi teatasid mõlemad osapooled, et loobuvad oma hagidest ja allkirjastavad koostöökokkuleppe.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.