Lennutranspordis on nii esimeses kui ka teises kvartalis olnud tugev nõudlus, kinnistas ASi Schenker lennu- ja konteinervedude divisjoni direktor Kristo Vrager.
"Positiivsed mahutrendid on nii impordis kui ka ekspordis, eriti võiks alla joonida eksporti, kus eelneva aasta sama perioodiga vörreldes on maht märkimisväärselt kasvanud," rääkis Vrager. Eesti tootjatel on hakanud minema paremini ja ka sisetarbimine paraneb vaikselt. Sama kehtib ka üldjoontes meretranspordi kohta.
Mere- ja lennutranspordi puhul on globaalne nõudluse paranemine Vrageri sõnul avaldanud selget mõju hindadele. "Mõlemas sektoris on vedajad võtnud suuna parematele ja jätkusuutlikele hinnatasemetele. Hinnatõusud on olnud eriti arvestatavad Aasia–Euroopa suunal, sama trend eksisteerib ka muudel suundadel," märkis ta.
Hinnatõusu põhjustab lennutranspordis lennufirmade vajadus lennata kasumlikult ja hoida ettevõtted jätkusuutlikud. Paranev nõudlus ja ruumipuudus võtmesuundadel loovad võimaluse küsida teenuse eest paremat hinda. Sama kehtib ka laevafirmadele, kelle hinnatõuse toidab vajadus jõuda kasumisse, ja kuna nõudlus on tekitanud võtmesuundadel nii ruumi kui ka konteinerite puuduse, on keskkond hinnatõusuks sobilik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Olen mõistlikult optimistlik ning usun positiivse trendi jätkumisse ka aasta teises pooles. Hinnatasemed tõusevad ilmselt jätkuvalt nii mere- kui ka lennutranspordis, suurusjärgud sõltuvad suundadest ja vedajatest," sõnas Vrager.
Seotud lood
TNT suurendab nõudluse kasvu tõttu lennukaubavedude mahtu Hiina ja Euroopa vahel, teatas ettevõte.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.