• 06.07.10, 10:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nõudluse kasv lennutranspordis paneb aluse hinnatõusule

Lennutranspordis on nii esimeses kui ka teises kvartalis olnud tugev nõudlus, kinnistas ASi Schenker lennu- ja konteinervedude divisjoni direktor Kristo Vrager.
"Positiivsed mahutrendid on nii impordis kui ka ekspordis, eriti võiks alla joonida eksporti, kus eelneva aasta sama perioodiga vörreldes on maht märkimisväärselt kasvanud," rääkis Vrager. Eesti tootjatel on hakanud minema paremini ja ka sisetarbimine paraneb vaikselt. Sama kehtib ka üldjoontes meretranspordi kohta.
Mere- ja lennutranspordi puhul on globaalne nõudluse paranemine Vrageri sõnul avaldanud selget mõju hindadele. "Mõlemas sektoris on vedajad võtnud suuna parematele ja jätkusuutlikele hinnatasemetele. Hinnatõusud on olnud eriti arvestatavad Aasia–Euroopa suunal, sama trend eksisteerib ka muudel suundadel," märkis ta.
Hinnatõusu põhjustab lennutranspordis lennufirmade vajadus lennata kasumlikult ja hoida ettevõtted jätkusuutlikud. Paranev nõudlus ja ruumipuudus võtmesuundadel loovad võimaluse küsida teenuse eest paremat hinda. Sama kehtib ka laevafirmadele, kelle hinnatõuse toidab vajadus jõuda kasumisse, ja kuna nõudlus on tekitanud võtmesuundadel nii ruumi kui ka konteinerite puuduse, on keskkond hinnatõusuks sobilik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Olen mõistlikult optimistlik ning usun positiivse trendi jätkumisse ka aasta teises pooles. Hinnatasemed tõusevad ilmselt jätkuvalt nii mere- kui ka lennutranspordis, suurusjärgud sõltuvad suundadest ja vedajatest," sõnas Vrager.

Seotud lood

Uudised
  • 06.07.10, 13:11
TNT suurendab õhuvedude mahtu Hiina suunal
TNT suurendab nõudluse kasvu tõttu lennukaubavedude mahtu Hiina ja Euroopa vahel, teatas ettevõte.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele