Autor: Siim Sultson • 4. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Air Proxy: lennukaubavedu kallineb

Air Proxy AS-i tegevjuht Maanus Mätlik tõdes, et surve lennukaubaveohinda tõsta suureneb veelgi.

"Hinnad on tõusnud, surve veel tõstmiseks on suur ja lennukeid on vähemaks võetud," iseloomustas Mätlik trende lennukaubaveo osas. Samas ta lisas, et otseselt Tallinnast väljalendudel pole mingeid probleeme, kuid kaugemal, eriti teistel kontinentidel sõlmivad vedajad omi kokkuleppeid ja siis lisanduvad nö prioriteettasud.

Mätliku seletusel on viimasel poolaastal lennukaubaveo tasud kerkinud keskmiselt 10-15% olenevalt sihtkohast. "Selle aasta sügisest, kui tulevad taas käiku talvised lennuveoplaanid, on oodata suurtel lennuliinidel, nagu KLM, Lufthansa, Air France jt., hinnatõusu," tõdes ta.

Siiski Mätlik tõdes, et, võrreldes eelmise aastaga, on lennukauba saatmine paremaks muutunud. "Näiteks Lufthansa: kui õhtul Frankfurdi lennu peale kaup ei mahu ja kannatab oodata, saab selle saata hommikul ära Müncheni lennuga. Kapasiteet on kasvanud tänu Lufthansale tugevalt," avaldas Mätlik Saksa lennuhiiglase suurema kohalolu üle head meelt.

LOTi lennukeid ta suurt arvestatavateks nende nende väiksuse tõttu ei pidanud.

Üldiselt aga Tallinna Lennujaam kavandab lennuliine reisijate järgi ja kaubavedu moodustab neis vaid 5%. Sestap käib kaubavedu Tallinnast regulaarses plaanis ikka reisilennukeil. "Kui kaup reisilennukisse ei mahu, viiakse see autodel Helsingisse, Kopenhaagenisse, Frankfurti ja alles seal pannakse see suurde kaubalennukisse. Sellist viisi rakendatakse ka siis, kui tahetakse veolt kokku hoida," selgitas ta.

"Lennukaubavedu on ikka eksklusiivne asi. Odavamalt saab mereveoga või autoveoga - neid ei saa lennuveoga hinnalt võrreldagi," nentis Mätlik.

Tõsi ta on, et Tallinna Lennujaam panustab transiitkaubaveole, kuid teisalt on ehtsate kaubalennukite kasutamine pigem tšartersõidu rida. "Lennujaam vast ehitaks ladusid juurdegi, kui vaid kaupa oleks. Kuid kaupa ei ole," lisas ta elutargalt.

 

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077