Lätist, mis ise sõiduautosid ei tooda, on saanud autode netoeksportija „tänu“ pankadele, mis realiseerivad makseraskustes klientidelt üle võetud sõidukeid.
Läti statistikaameti andmeil on lõppeva aasta 10 kuuga Lätist eksporditud autosid 86,3 miljoni lati ehk 1,9 miljardi Eesti krooni väärtuses, samal ajal kui import küündis 81 miljonile latile. Riigist on välja viidud 10 092 sõiduautot ja imporditud 8509 autot, vahendas agentuur Bloomberg.
"Need on likviidsed varad – autol on alati mingi turuväärtus,“ ütles Bloombergile Swedbanki Läti haru juht Maris Mancinskis. "Välismaal lähevad need kaubaks, mõned kahjumi, mõned kasumiga."
Enamus sõidukeid eksporditi Lätist Saksamaale, Valgevenesse, Eestisse ja Leetu. Üksi Saksamaale läks 10 kuu jooksul Lätist 3122 sõidukit. Samas eksporditi Lätist autosid statistikaameti andmeil isegi nii kaugetesse riikidesse nagu Uus-Meremaa, Saudi Araabia, Ghana ja Costa Rica.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uute autode registreerimine kahanes Lätis oktoobris aastatagusega võrreldes 82% 218 sõidukile, mis oli Euroopa riikide seas kõige järsem langus. Leedus kahanes uute autode registreerimine 71% ja Eestis 73%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.