"Muidugi kasutatakse vedajaid tankistidena!" teatas ML Transport omanik Meelis Lonn Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepi hoiatuse peale, et Hiina kaubaga võidakse Eesti vedaja teha tankistiks.
Tema seletusel kasutati ka ML Transpordi autojuhte Idas tankistiderna ja peale paari juhtumit lõpetasid nad üle idapiiri vedamise ära. "Hiina päritolu salakaubast olen kuulnud, kuid kokku puutunud pole," lisas ta.
Nüüd vaid Läänesuunalisi vedusid tegeva firmna omanik meenutab Vene tolliga seoses imelikke olukordi. "Kui käisime Venemaal, mõõdeti korduvalt meie autodel õngeridvaga kõrgust. Kui auto oli üle lubatud 4 meetri kõrge kasvõi 5 sentimeetrit, pidime maksma ökoloogiamaksu," imestas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lonn uskus, et praegu lätlaste kallal rakendatavaid jõuvõtteid asub Venemaa peatselt kasutama ka eestlaste peal. "Muidugi, kui miskit on lätlastel, siis umbes kuu pärast toimub see ka siin...," leidis ta.
Lonni sõnul lätlastel-leedulastel mingit süüd ei ole, pigem on Venemaa tolli käitumise põhjused poliitilised. "Pealegi on piiril, eriti Vene poolel ametnikud korrumpeerunud ja ikka kannatavad korralikud inimesed," oli ta pahane.
Seotud lood
"Eesti vedajale soovitan hoiduda Lätist ja Leedust koorma võtmisest, muidu lüükse ta tanki sisse," hoiatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp lõunas valitseva ohu eest.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.