"Aktsiisitõus mõjub ikka palju. Ekspedeeriajte teenuses on kütusehinna osa 25-30%," nentis DSV Transport juhataja Jaan Lepp tuleva aasta aktsiisitõusu kohta.
Tema seletusel muutub jaanuarist jõustuva aktsiisitõusu tagajärjel palju. Kui palju täpselt, seda on veel raske öelda. On ju ekspedeerimise teenuse hinna kujunemise maatriks keeruline - see koosneb kütuse hinnast, nõudlusest-pakkumisest, ekspordist-impordist jne.
"Tõus ei pea minema vedajate ja ekspedeerijate arvelt, vaid see peab minema ikka lõpptarbija arvelt - muidu meie sektorit varsti polekski," sõnas Lepp.
Kui maailmaturul kütuse hind langeb ja Eestis aktsiis tõuseb, siis pole nagu väga põhjust teenusehinda tõsta, leidis ta.
Samas tunnistas Lepp, et eks kusagilt tuleb ju riigil tulusid leida, ehkki ta ise oleks seda hankinud mujalt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.