General Motors (GM) otsustas eile õhtul Opelit kanadalaste Magnale mitte müüa, edastab Kauppalehti.
Opeli müük kanadalastele oli väga lähedal, kui äkitselt muudeti meelt. Põhjuseks majanduskeskkonna paranemine viimastel kuudel ning Opeli strateegiline tähtsus General Motorsile.
Sestap otsustas GM hakata saneerima Opeli Euroopa haru ning palub selleks abi ka Saksamaa valitsuselt.
Kui Magna oleks ostnud Opeli, oleks see kuulsa saksa margi tootmise Belgias Antwerpenis sulgenud. Euroopas teenib Opeli ridades umbes 50 000 töötajat.
Autoturg näib maailma lõikes kosuvat. Näiteks esmaspäeval ilmnes, et Ford Motor Company teenib juba kasumit.
Fordi puhul on erilised kaks asja: esiteks on tegemist pea ainsa ameeriklaste kasumliku autotootjaga, tesiseks erinavalt peakonkurentidest GM-st ja Chryslerist, kes ikka veel miinuses vaevlevad, keeldus see firma varem ka riigiabist. Ise pusis ja hästi pusis.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.