General Motors (GM) otsustas eile õhtul Opelit kanadalaste Magnale mitte müüa, edastab Kauppalehti.
Opeli müük kanadalastele oli väga lähedal, kui äkitselt muudeti meelt. Põhjuseks majanduskeskkonna paranemine viimastel kuudel ning Opeli strateegiline tähtsus General Motorsile.
Sestap otsustas GM hakata saneerima Opeli Euroopa haru ning palub selleks abi ka Saksamaa valitsuselt.
Kui Magna oleks ostnud Opeli, oleks see kuulsa saksa margi tootmise Belgias Antwerpenis sulgenud. Euroopas teenib Opeli ridades umbes 50 000 töötajat.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autoturg näib maailma lõikes kosuvat. Näiteks esmaspäeval ilmnes, et Ford Motor Company teenib juba kasumit.
Fordi puhul on erilised kaks asja: esiteks on tegemist pea ainsa ameeriklaste kasumliku autotootjaga, tesiseks erinavalt peakonkurentidest GM-st ja Chryslerist, kes ikka veel miinuses vaevlevad, keeldus see firma varem ka riigiabist. Ise pusis ja hästi pusis.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.