General Motors (GM) otsustas eile õhtul Opelit kanadalaste Magnale mitte müüa, edastab Kauppalehti.
Opeli müük kanadalastele oli väga lähedal, kui äkitselt muudeti meelt. Põhjuseks majanduskeskkonna paranemine viimastel kuudel ning Opeli strateegiline tähtsus General Motorsile.
Sestap otsustas GM hakata saneerima Opeli Euroopa haru ning palub selleks abi ka Saksamaa valitsuselt.
Kui Magna oleks ostnud Opeli, oleks see kuulsa saksa margi tootmise Belgias Antwerpenis sulgenud. Euroopas teenib Opeli ridades umbes 50 000 töötajat.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autoturg näib maailma lõikes kosuvat. Näiteks esmaspäeval ilmnes, et Ford Motor Company teenib juba kasumit.
Fordi puhul on erilised kaks asja: esiteks on tegemist pea ainsa ameeriklaste kasumliku autotootjaga, tesiseks erinavalt peakonkurentidest GM-st ja Chryslerist, kes ikka veel miinuses vaevlevad, keeldus see firma varem ka riigiabist. Ise pusis ja hästi pusis.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.