General Motors (GM) otsustas eile õhtul Opelit kanadalaste Magnale mitte müüa, edastab Kauppalehti.
Opeli müük kanadalastele oli väga lähedal, kui äkitselt muudeti meelt. Põhjuseks majanduskeskkonna paranemine viimastel kuudel ning Opeli strateegiline tähtsus General Motorsile.
Sestap otsustas GM hakata saneerima Opeli Euroopa haru ning palub selleks abi ka Saksamaa valitsuselt.
Kui Magna oleks ostnud Opeli, oleks see kuulsa saksa margi tootmise Belgias Antwerpenis sulgenud. Euroopas teenib Opeli ridades umbes 50 000 töötajat.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autoturg näib maailma lõikes kosuvat. Näiteks esmaspäeval ilmnes, et Ford Motor Company teenib juba kasumit.
Fordi puhul on erilised kaks asja: esiteks on tegemist pea ainsa ameeriklaste kasumliku autotootjaga, tesiseks erinavalt peakonkurentidest GM-st ja Chryslerist, kes ikka veel miinuses vaevlevad, keeldus see firma varem ka riigiabist. Ise pusis ja hästi pusis.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.