ACE Logistics Groupi tegevjuht Andres Matkur rääkis, et seis lennukaubaveo turul on segane.
„Ega keegi ei räägi pikaajalistest hindadest. Hindu muudetakse nädala kaupa ja juhtub, et seda tehakse tagantjärgi. Nii ei teagi, mis hind parasjagu kehtib,“ nentis ta ning lisas, et varem pole ta sellist olukorda täheldanud. Seega on ka ettevõttel endal keeruline hinnapakkumisi teha ja toetuda saab vaid kogemusele.
Matkuri sõnul on langus toimunud kõikides veoliikides võrdselt, mõnevõrra vähem küll eksportvedudes. "Importvedudes toimus langus eelmise aasta suvel-sügisel väga järsku ja suurelt, ekspordi osas algas see hiljem ja on olnud pehmem. Euroopast väljapoole on vedusid vähe," viitas ta lennukaubaveo ammusele probleemile, milleks on impordi-ekspordi tasakaalutus. Mahud on küll taastumas, ent paari aasta tagusele tasemele jõudmine võtab Matkuri arvates siiski aastaid aega.
Liine sulgevad lennufirmad tekitavad kaubavedudes kunstliku defitsiidi, mis on heaks pinnaseks korduvatele hinnatõusudele. Tõusust teatas esimesena Lufthansa, teised on järgnemas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Loe pikemalt tänasest Äripäevast
siit. Päevapileti saab osta
siit.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.