"Meil on vaja tugevat kodanlust - see teeb majanduse tugevaks. Kodanlus muudab ühiskonna tugevaks, mitte ei mõtle vaid raha teenimisele," pidas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts Eestile sobimatuks massidena vaid ühe äri ajamist.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna Äriplaanil 2010 väljakäidud näide Hiina autode kokkupanekust Eestis tekitas vahepeal Eesti Hiina-suunalise tegevuse taustal mõtteid suurest tööhõive võimalusest.
Parts suhtub Kaljuranna näitesse kui äriidesse. "Kuid siiski," tõdes ta, "nõuaks see väga suurt tööjõudu, mida meil pole."
"Peame otsima ikkagi tegevust, kus riskid on jagatud," pidas minister väikse rahvaarvuga Eestile sobimatuks, isegi ohtlikuks panustamist massidena vaid ühele tegevusele. Selline käitumisne on omasem suurtele rahvastele.
Lisaks jäi Parts kahtlema, kas ja kui palju eurooplane ikka tahab osta hiinalste autosid, ka siin kokkupanduid. Hiina on ju ettekujutustes pigem kui arengumaa...
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.