"Kaubandus-logistika peavad vaatama nö metsa taha," kutsus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts veonduse hetkeolukorrast kaugemale nägema ja väärtustama suhtlust Hiinaga.
Tema hinnangul on ju nüüd globaalne kaubavahetus kasvamas 20% - kui lugeda prognoose. Sestap ei maksa jääda hetke ja kohalikku ületähtsustama.
Hiina huvi Eesti vastu on siiski seotud arvestusega, kuidas kaubad liiguvad Balti merel ja selle regioonides. Sest siin on ju tegemist areaaliga, millega on seotud paarsada miljonit inimest Euroopa põhjaaladel, lisaks ka Venemaa läänealadel, Ukrainas, Valgevenes. Olulised on ka veel ookeaniveod. Seega hiinlaste huvi jahtumine Eesti vastu on pigem ajutine nähtust.
"Kui kriis lõppeb, on tähtis teada, kuidas jätkub edasine tööjaotus, millised on korrektuurid Hiina-Euroopa suhetes," selgitas Parts meelte ärksana hoidmise vältimatust Ida-Lääne teljel toimuva asjus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Liiatigi on ju globaalne kaubavahetus aina enam koondumas konteineritesse. "Varsti veetakse piima ka konteinerites," ilmestas ta süvenevat trendi veonduses.
Niisiis tuleb nüüdsest kriisist olla üle ja valmistuda uute jõujoonte kujunemiseks, et õigel hetkel õiges suunas ja õige intensiivsusega tegutseda. Hiina huvi siinse ala vastu pole kadunud kuhugi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.