Aastaks 2050 lubavad mitmed rahvusvahelised lennufirmad vähendada 50% ulatuses süsinikdioksiidi õhkupaiskamist. Põhjuseks kõrged, majandustoimbumist pidurdavad saastetasud, edastab taloussanomat.fi
British Airwaysi tegevjuht Willie Walsh esitab selle valdkonnasisese kokkuleppe lubadusena rahvusvahelise õhuliikluseliidu IATA nimel täna New Yorgis ÜRO peaassambleel.
Lubaduse eesmärk on, et keskkonnaorganisatsioonid ei saaks valdkonda enam kõrgenevate maksudega pitsitada.
Kui ÜRO kiidab lubadused heaks, lülitatakse see Kopenhaageni detsembrikogunemise päevakavva.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vastavalt lubadusele peavad lennufirmad aastaks 2050 vähendama süsiniksioksiidi õhkupaiskamist 50% ulatuses.Alates järgmisest aastakümnest tuleks õhkupaiskamist aastas vähendada 1,5%.
Tänapäevane lennuliiklus paiskab õhku 1,6% süsnikdioksiidi terviksaastest. Iseenesest väike number ähvardab nüüdse toimimisviisi jätkudes just arengumaade tõttu kiiresti paisuda.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.