Merevedusid analüüsijad ei ennusta lähemaks pooleks aastaks sektorile eriti positiivseid toone.
Kardetakse maailmamajanduse hädaolukorra tõttu laevafirmade pankrotilainet, mille võis sisse juhatada Eastwind Maritime´i kokkukukkumine juunis.
Kollaps maailmamajanduses tähendab, et pea iga kümnes kaubalaevatellimus öeldakse tänavu üles, ennustab Lloyd's Marine Intelligence Unit.
Drewry Shipping Consultantsi hinnangul jäävad pooled möödunud aastal tellitud alustest kas ellingutele või joonestuslauale. Samuti ootavad analüütikud suurtele konteineriliinidele Aasia, USA ja Euroopa vahel vedamisest tänavu enam kui 200 mlrd kroonist musta auku. Eelmisel aastal teeniti sealt veel umbes 55 mlrd krooni kasumit.
Paranemise trendi ei näita ka mereveo hinnaindeksi Baltic Dry Indexi enam kui 90% kukkumine mullu oktoobrist tänavu juulini (hetkel on indeks oma tipptasemest 25% kõrgusel). BDI näitab, kui palju maksab toorainete laevatransport. Seda indeksit jälgitakse pingsalt Wall Steetil, sest see on hea näitaja majandus- ja tootmiskasvu kohta.
Euroopa laevaomanike assotsiatsiooni (ECSA) president Philippe Louis-Dreyfusi hinnangul tuleks laevafirmadel võtta vastu otsus aluste vanarauaks saatmiseks. Vastasel juhul ületab mahupakkumine turu nõudlust 50-70%.
Laevandusturust ülevaateid ja analüüse pakkuv AXS Alphaliner hindab, et tänavu oktoobriks seisab 15% konteineritest jõude.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.