Baltic Dry Index (BDI), mis mõõdab toorainete meritsi veo hinda maailma meredel, kerkis 227 punkti ehk 7,3% võrra ja ulatus 3324 punktini.
See on suurim kasv pärast juuni alguses toimunud 12% langust, vahendas Bloomberg.
Mullu kukkus indeks rekordilised 92 protsenti, kuna terase nõudlus kukkus ja raha kättesaadavus halvenes.
BDI näitab, kui palju maksab toorainete laevatransport. Seda indeksit jälgitakse pingsalt Wall Steetil, sest see on hea näitaja majandus- ja tootmiskasvu kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.