Laevatehaste tellimuste maht on kukkunud 92% võrra ehk uute laevade ehitamine on sisuliselt peatunud. Nii ehitajaid kui laevafirmasid ootab kärbuvate mahtude tõttu ees valus kohanemine.
Ülekuumenemisest jahtuv maailma majandus jahutab tugevalt maha ka laevatehaseid. Euroopa laevatehaste tellimused on kukkunud möödunud aasta septembrist 90% võrra, selgub laevatehaste ühenduse CESA uuringust.
Jooksva aasta I kvartali jooksul said 11,5 mln kaubatonni võimsad tehased tellimusi vaid 1,1 mln kaubatonni ehitamiseks. See tähendab erialaühenduse ennustusel pankrotte nii laevafirmade kui -ehitajate seas.
Võimsust jääb üle nii konteineri-, puistelaevadel kui tankereil. Samas kaubamahud üha vähenevad. Kasvuaastail tehtud tellimuste toel võib laevastik kasvada 2012. aastaks veelgi, tänasega võrreldes 50% võrra. See on kaasa toonud nii tellijate kui pankade surve laevade kas hilisemasele valmisehitamisele või tehingust lahti ütlemise.
Artikkel jätkub pärast reklaami
CESA teatel on Euroopa laevaehitajaile võimaluseks enam mitte masstoodang, aga kitsamad nišid, näiteks eri- või tipptehnoloogiat nõudvad ehitustööd.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.