Baltic Dry indeks, mis mõõdab toorainete meritsi veo hinda maailma meredel ja on pea kahekordistunud läinud kuul, jätkas pärast möödunud nädalal teinud langust kasvamist.
Indeksi tänavune kõrgtase oli 3. juuni 4291 punkti. Sellest ajast tuli indeks alla 18%, kuna spekuleeriti, et Hiina rekordiline rauamaagiimport võib aeglustuda.
Reedeks tõusis indeks taas, 4070 punktini. Tegemist selle aasta kõrguselt teise punktiga.
Mullu kukkus indeks rekordilised 92 protsenti, kuna terase nõudlus kukkus ja raha kättesaadavus halvenes.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„See on parim, mida tänavu saame,“ kommenteeris maailma maagiimpordi aeglustumist Bloombergile suurima merevedude maaklerfirma Clarkson direktor Martin Stopford. Põhjuseks tõi ta majanduse jõud ja maailma kahaneva terasetoodangu.
Laevaomanikud peavad saama hakkama suurima uute tooraineveolaevade ajal, mil maailma majandus käib alla. Peaaegu 69 miljoni tonni kargot vedav laevastik ehk 16 protsenti praegusest laevade veovõimsusest lisandub tänavu meredele, on prognoosinud Drewry Shipping Consultants.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.