Baltic Dry indeks, mis mõõdab toorainete meritsi veo hinda maailma meredel ja on pea kahekordistunud läinud kuul, jätkas pärast möödunud nädalal teinud langust kasvamist.
Indeksi tänavune kõrgtase oli 3. juuni 4291 punkti. Sellest ajast tuli indeks alla 18%, kuna spekuleeriti, et Hiina rekordiline rauamaagiimport võib aeglustuda.
Reedeks tõusis indeks taas, 4070 punktini. Tegemist selle aasta kõrguselt teise punktiga.
Mullu kukkus indeks rekordilised 92 protsenti, kuna terase nõudlus kukkus ja raha kättesaadavus halvenes.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„See on parim, mida tänavu saame,“ kommenteeris maailma maagiimpordi aeglustumist Bloombergile suurima merevedude maaklerfirma Clarkson direktor Martin Stopford. Põhjuseks tõi ta majanduse jõud ja maailma kahaneva terasetoodangu.
Laevaomanikud peavad saama hakkama suurima uute tooraineveolaevade ajal, mil maailma majandus käib alla. Peaaegu 69 miljoni tonni kargot vedav laevastik ehk 16 protsenti praegusest laevade veovõimsusest lisandub tänavu meredele, on prognoosinud Drewry Shipping Consultants.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.