Tartu Linnavalitsus otsustas tänasel istungil määrata projekteerimistingimused Tartu raudteejaama teedevahelise ooteplatvormi rekonstrueerimiseks.
Projekteerimistingimustes on määratud nõuded, kuidas rekonstrueerida Tartu raudteejaama teedevahelist ooteplatvormi, varikatust ja jalakäijate tunnelit.
Raudteealane standard näeb platvormide kõrguseks ette 550 millimeetrit.
Projektis tuleb määrata reisijatele vajalike suunaviitade ja infotahvlite paigaldamine ooteplatvormidele ning raudejaamahoone ümbrusesse.Juurdepääsude projekteerimisel tuleb lahendada muuhulgas ka liikumispuudega inimeste pääs ooteplatvormile.
Ooteplatvormi, varikatuse ja raudteealuse tunneli renoveerimisel tuleb kavandada normidele vastav valgustuslahendus, tunnelis normidele vastav ventilatsioon. Projektis tuleb tagada hea nähtavus ja valgustatus ning selgelt eristatavad juurdepääsud ja liikumisteed. Ooteplatvorm ja selle juurdepääsud lülitatakse Tartu linna videovalvesüsteemi. Projekteeritavalt alalt tuleb lahendada sademevee kogumine ja kanaliseerimine.
Kuna raudteedevahelise ooteplatvormi varikatus on vaksalihoone osa ja läheduses asuvad hooned on tunnistatud riiklikuks kultuurimälestiseks, siis on projekteerimistingimustega ette nähtud rekonstrueerimistöödeks muinsuskaitse eritingimuste tellimise ja nendega arvestamise nõue.
Vastavalt raudteeseadusele väljastab raudtee infrastruktuuri objektile ehitusloa Tehnilise Järelevalve Amet. Ehitusloaga projekt esitatakse Tartu linnale arvamuse andmiseks.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.