Kaubavedajad peavad uut arvestust sammuks õiges suunas

Uus raudteeinfrastruktuuri tariifi arvestusmeetod pole transiidiettevõtete hinnangul küll ideaalne, kuid sellega võib juba töötada.

Eesti Logistika ja Transiidiassotsiatsiooni tegevdirektor Ago Tiiman nimetas uut meetodit kompromissiks. "Nende muutuste peaeesmärk oli saavutada mingigi stabiilsus," ütles ta. Tema sõnul oli seni veoste omanikel ja vedajatel raske oma kulutusi planeerida.

Uus meetod määrab ka tariifide alam- ja ülempiirid. "Selles mõttes toetab uus meetod stabiilsust, kuid see on veel kaugel ideaalist," märkis Tiiman.

Tema arvates oleks õigem jagada riskid vedaja ja raudtee vahel. "Sellisel juhul võinuks tariifide piirmäärad olla madalamad. Me tahaks, et tariifid peegeldaks täpselt, mille eest me maksame," rääkis Tiiman. Tema sõnul toimib ikka süsteem, kus kaubaveoettevõtted maksavad ka reisijateveo eest.

Spacecom ASi juhatuse liige Oleg Ossinovski ei kahtle, et uue meetodi juurutamine on samm edasi. "Hea, et on kehtestatud tariifi piirmäär. Arvestus muutus loogilisemaks. Ning kuigi Eesti Raudtee näitas liiga suuri kulutusi, on progress silmaga nähtav," ütles ta. Ossinovski sõnul reguleerib meetod konkurentsi ja tagab erinevate tegijate jõudmise turule. "Kui meie alustasime, määras Eesti Raudtee ise tariifid, mille tõttu käime nendega siiani kohut," lisas ta.

Ta märkis veel, et nüüd ei pea maksma ka liigsete rongipaaride eest. "Näiteks varem tellisime 6 rongipaari ööpäevas ning kui ühel päeval tuli 5, aga teisel 7 paari, siis 7. paari eest maksime juurde, kuna Eesti Raudtee ei arvestanud, et eelmisel päeval oli üks paar vähem. Uues meetodis on see viga parandatud," kirjeldas Ossinovski.

Westgate OÜ tegevdirektor Oleg Antipovi sõnul saab kulutuste suuruse teada alles juuli lõpus. Enne mai lõppu peavad transpordiettevõtted sõlmima infrastruktuuri kasutamise lepingud ning siis selgub tellitavate rongikilomeetrite kogus, mis lubab tehnilise järelevalve ametil tariife korrigeerida. "Võimalik, et suurenemise suunas," märkis ta. Tariifi ülempiiride määramine teeb tema sõnul vedajate elu lihtsamaks, kuna nad teavad, mida oodata ning saavad tööd planeerida. "Varem teadsime vaid oma mahte, kuid mitte seda, kui palju veavad teised operaatorid ja milline võib olla maksimaalne summa. Iga kord oli see üllatuseks, mis ei lasknud tööd planeerida," sõnas Antipov.

Osale arutelus

  • Nadezhda Bersenjova

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.2343701
Brasiilia reaal BRL 4,23 1.237849
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255689
Filipiinide peeso PHP 59,25 0.3744113
Hiina jüaan CNY 7,65 0.1845936
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.2167752
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.1432161
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.262043
India ruupia INR 80,74 0.3056204
Indoneesia ruupia IDR 15954,17 -0.0265064
Islandi kroon ISK 135,29 0.8648326
Jaapani jeen JPY 125,07 0.3047558
Kanada dollar CAD 1,50 0.1673136
LAV rand ZAR 15,98 0.6620264
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,26 0.1148883
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.2213494
Mehhiko peeso MXN 21,78 0.351013
Norra kroon NOK 9,73 -0.0862193
Poola slott PLN 4,33 0.0254194
Rootsi kroon SEK 10,45 -0.0955612
Rumeenia leu RON 4,74 0.143663
Singapuri dollar SGD 1,53 0.2024953
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0114233
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0617175
Taani kroon DKK 7,46 0.0013406
Tai baht THB 35,32 0.1255669
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.3511647
Türgi liir TRY 6,00 0.870837
Ukraina grivna UAH 30,70 -0.0032569
Ungari forint HUF 317,95 0.1007462
USA dollar USD 1,13 0.1593908
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.2616686
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.139213
Vene rubla RUB 74,84 0.0857269

Valdkonna töökuulutused