Euroopa Liidu konkurentsiametnikud hakkasid uurima suurte lennufirmade koostööd, põhjuseks kartellikahtlused üleatlandilendudel.
Kahtlustus puudutab lennufirmasid Air Canada, Continental Airlines, Lufthansa ja United Airlines, kes kuuluvad Star Alliance lennuliitu. Teine uurimine puudutab koostööd American Airlines´, British Airways´ ja Iberia vahel, nood lennufirmad kuuluvad allianssi Oneworld.
Euroopa Komisjoni ametnikud kommenteerisid, et koostöö on nende lennufirmade vahel "tihedam" kui liidu liikmetel tavaks. "Näiteks plaanisid pooled transatlantilistel marsruutidel kujundada ühiselt graafikuid, mahutavust, hindu ja käibejuhtimist, samuti jagada tulusid ja müüa pileteid nendele suundadele, tegema firmade vahel eelistusi," lisas ametnik Financial Times´ile.
Otseseid tõendeid rikkumiste kohta hetkel veel ei ole, samuti keeldusid ametnikud kommenteerimast, milliseid marsruute uurimine konkreetselt puudutab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa Liit ja USA sõlmisid aasta eest nn Avatud Taeva kokkuleppe, mille sihiks on võimaldada suuremal hulgal firmadel alustada üle Atlandi lendamist.
Seotud lood
SAS võib taas saada miljardeid kroone trahvi kaubavedudel sõlmitud keelatud hinnakokkulepete eest.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.