• 20.04.09, 11:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merevedaja: turg ei pea 2011. aastani vastu

Supertankerite veohinnad on viimase 11 aasta madalaimal tasemel. Hinnasula paneb laevu vanarauaks saatma ning uute tellimisest loobuma, vahendas Transportweekly ühe laevafirma kommentaari.
Näiteks Lähis-Idast Aasiasse ja Ameerikasse toornafta vedamisega teenib supertanker 4335 dollarit ehk 52 000 krooni päevas. Laevaoperaator ütles aga portaalile, et remondi-, personali- ja kindlustuskulude katmiseks oleks vaja vähemalt 12 000 dollarit ehk ca 140 000 krooni. Liisingumakse aga nõuab veel lisaks 32 000 dollarit ehk enam kui 380 000 krooni.
„Me näeme peagi vanarauaks saatmist, siis näeme massilist vedude tühistamist,“ lisas laevafirma. „Ma ei usu, et turg peab 2011. aastani vastu.“
Laevafirmad on tellinud üle 947 naftatankerile, mis suudavad kokku vedada miljard barrelit toornaftat. 225 neist on ülisuured laevad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele