Sillamäe sadamasse on kolme kuu jooksul toodud ligikaudu 50 000 sõiduautot, millest sihtturule Venemaale on edasi toimetatud all kolmandiku.
Pärast majanduskriisi puhkemist kukkusid Venemaa autoturul müügimahud järsult, samas olid hiigelsuured autopartiid tellitud ja tehased Aasias jätkasid tootmist, kirjutab Põhjarannik.
Sillamäe sadama jaoks on autode ladustamise äri võimaldanud keerulisel ajal kaubakäivet eelmise aasta sama ajaga võrreldes isegi pisut kasvatada. Lühikese ajaga valmistati autode hoiustamiseks platsid, mille kogupindala ulatub 90 hektarini. Sinna mahub kuni 45 000 autot.
Kui praegu on sadamas 35 000 autot, siis juba lähiajal on oodata veel ligi 8000 auto saabumist. Sadama turundusjuht Andrei Birov usub, et massiline autode ladustamine annab Läänemere sadamatele tööd ja leiba veel paar-kolm aastat.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Birovi sõnul loodab Sillamäe sadam pooltest autodest lahti saada juba sügiseks, sest vajatakse ruumi konteinerterminali rajamiseks. "Viis kraanat on juba tellitud ja aasta lõpuks loodame terminali valmis saada," sõnas Birov.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.