Eesti Post kaotab aprillis toimuva postituru avamisega 61 miljonit krooni. Ligi miljardikroonise aastakäibega firma plaanib tuua välja teenused, millega kaduma minev raha tagasi teenida.
"Kindlasti tahab kirju hakata laiali kandma Express Post, kes praegu veab laial perioodikat," rääkis Eesti Posti juhatuse esimees Ahti Kallaste. Teise tulude vähenemise põhjusena on postifirma juhtkond näinud hinnalangust, mille turu avamine kaasa toob.
Kallaste hinnangul kuuluvad 80% kirjadest äriklientidele, kes saadavad posti teel näiteks arveid. Selliste kirjade jaoks tekib partiikirja teenus – kirju ei võeta laiali jagamiseks iga päev, vaid suurem kogus paar korda nädalas, kuid see eest on kirja hind odavam.
„Ärikliendi jaoks ei ole vahet, et arve jõuaks kohale kohe. Oluline on, et arve kohaletoimetamise järel jääks veel mõistlik maksetähtaeg arve saajale. Peaasi on hind,“ räägib Kallaste.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.