Briti ministrid lükkasid edasi Stanstedi lennujaama planeeritud teise lennuraja ja terminali ehituse lennujaama ebaselge tuleviku tõttu.
Nimelt nõuab sealne Konkurentsiamet märtsis lennujaama omanikult, Briti suurima lennujaamade operaatori BAA, nn lõhkumist, kirjutab Financial Times. Tõenäoliselt peab BAA müüma Gatwicki ja Stanstedi, lisaks ka kas Glasgow või Edunburghi lennujaama, et tagada konkurents Briti lennujaamade vahel ja lõpetada BAA monopoliseisus Briti ja Šoti turul.
Praegu pole veel selge, kas BAA, mis omab seitset Suurbritannia lennujaama, vaidleb Stanstedi müüginõudele vastu või mitte. Lennujaam on Briti lennujaamadest suuruselt kolmas ja Euroopa odavlennufirmadele üks olulisematest baasidest. Stanstedi läbivate reisijate arv on aga enam kui aasta kukkunud. Näiteks tänavu jaanuaris eelmise aasta sama perioodiga võrreldes langes reisijate arv 11,2%.
BAA taotles aasta tagasi luba kahekordistada ca 40 mlrd kroonise investeeringuga enda lennujaamade reisijate arv 68 miljoni reisijani. Investeeringuga oleks Stanstedi lennujaam saanud 2011. aastaks uue lennuraja.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.