Eile pärastlõunal arutati transiidikomisjonis Eesti Raudtee ja Tehnilise Järelevalve Ameti ettepanekut töötada kiiresti välja eelnõu raudtee infrastruktuuri kasutustasude metoodika muutmiseks, teatas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.
Uus metoodika võimaldaks kalendriaastaks kehtestada infrastruktuuri kasutustasu ülemise ja alumise piiri. Vedajatele tähendab see võimalust oma äriplaane paremini ja pikemalt kavandada. Komisjon toetas ka ettepanekut muuta raudtee läbilaskevõime jaotamine paindlikumaks.
Transiidikomisjon vaagis ka Eesti transiidisektori hetkeseisu ja võimalusi. Eesti Raudtee, Tallinna Sadam ja Sillamäe Sadam andsid komisjonile ülevaate oma selle aasta esimeste kuude kaubakäibest ja tulevikuprognoosidest.
Tõdeti, et transiidisektori käive on mõnevõrra väiksem võrreldes möödunud aasta esimeste kuudega. Sillamäe Sadama nõukogu esimees Tiit Vähi oli aga jätkuvalt optimistlik transiidisektori tulevikuvõimalusi hinnates. Tema sõnul on Sillamäe Sadam suutnud ka käimasoleva transiidi madalseisu juures leida uusi võimalusi oma tegevuse mitmekesistamiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.