Piraadihirm suunab laevavedajad otsetee ehk Suessi kanali asemel ringi ümber Aafrika sõitma.
Euroopa suurim laevaomanik AP Møller-Maersk teatas eile, et otsustas oma 83 tankerit suunata pikemale ja kallimale marsruudile ümber Hea Lootuse neeme Lõuna-Aafrikas. Kanali kasutamise lõpetamist plaanib ka Euroopa suurim tankerite operaator Frontline Shipping.
Sama käigu tegi esmaspäeval Norra ettevõte Odfjell, mis suunas oma 90 keemiasaaduste tankerit pikemale teekonnale.
Eelmisel nädalal kaaperdasid somaalia piraadid Saudi supertankeri Sirius Star, mis kannab 100 miljoni dollari väärtuses toornaftat. Laeva omanikult nõuavad piraadid 25 miljoni dollari suurust lunaraha.
1869. aastal avatud Suessi kanal võimaldab laevatransporti Euroopa ja Aasia vahel, ilma et peaks tegema ringi ümber Aafrika.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.