Aafrika idarannikul toimunud piraatide rünnakud laevade vastu võivad tõsta laevavedude hinda, vahendas Bloomberg.
Rünnakud Aafrika idarannikul Adeni väinas ähvardavad kergitada laevavedude kulusid - kallineb kindlustus, esineb kahjusid nii kaubakadude kui vedude hilinemise tõttu. Väina läbivad Aasiast läbi Suessi kanali Euroopasse ja vastupidi veetavad kaubad-laevad. Väina läbib ca 11 protsenti maailma naftavedudest.
Sel nädalal toimus juba vähemalt teine suur kaaperdamine selles regioonis pärast saudidele kuuluva supertankeri Sirius Stari hõivamist nädalavahetusel. Alles langes piraatide küüsi ka üks Hongkongi lipu all sõitev kaubalaev, mis oli viljalastiga teel Iraani. Keenia merendusametniku Andrew Mwangura andmetel on veel röövitud üks Tai kalalaev.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.