Börsil rabati täna kõvasti Tallinki
aktsiaid, mis hommikul lennutas aktsia hinna tervelt kümne protsndi võrra üles.
Börsipäeva lõpuks toimus mõningane rahunemine ning väärtpaberi lõplikuks
hinnatõusuks jäi 7,14 protsenti.
Raske öelda, mis oli laevandusfirma aktsia ootamatu populaarsuse põhjuseks. Ühest küljest kindlasti aktsiaturgude järsk pööre paremuse suunas. Teisalt aga ilmselt panustamine eelmise kvartali (lõppes 31. augustil) tulemustele, mis peaks avaldatama hiljemalt reede õhtul.
LHV ennustab värskes analüüsis ettevõtte käibe väikest tõusu ning sisuliselt samasugust kasumit kui Tallink ise ennustas augustis antud kasumihoiatuse ajal. Investeerimisfoorumites arutletakse selle üle, et Tallinkil on üks konkurent kadunud ning tänu kütusehindade kukkumisele on kulud kahanenud. Ka LHV analüütik Sten Pisang osutas nafta hinna enam kui 50protsendilisele kukkumisele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tuleks siiski arvestada, et augustis ei olnud kütuse hindkaugeltki niipalju langenud ning langus on toimunud dollarites. Augustikuus oli kütteõli hind eurodesse ümberarvutatuna siiski keskmiselt ainult 15% odavam, kui juunis.
Veel tuleks arvesse võtta seda, et ehkki reisijate arv kasvas lõppenud finantsaastal kolm protsenti 7,07 miljoni reisijani, Soome-Rootsi liinidel aga kahanes 12%. Kaubavedude maht kukkus nendel liinidel 18% ja sõiduautode vedu 22%. Rootsi-Soome liinid annavad siiski poole ettevõtte kogukäibest ning samuti moodustab poole tuludest müük laevade poodides ja restoranides-joogikohtades.
Sõiduautode veo maht kokku kasvas eelmisel finantsaastal seitse protsenti, kaubavedude maht kahanes aga kaheksa protsenti.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.