Ilusate sügisilmadega kaasnes
tarbesõidukite müügi ettevaatlik elustumine.
Umbes selline, nagu juhtub siis, kui nälginut või külmunut tuuakse uuesti toidu või sooja ahju juurde - korraga ei või hea ja paremaga üle pingutada, muidu võib hädaline hoopis hinge heita.
Nii läkski möödunud kuul Eestis kaubaks kokku 325 uut tarbeautot.
Seda on varasemate aastate sama perioodiga - mullu septembris müüdi 534 ja tunamullu samal ajal osteti 501 autot - võrreldes kaduvalt vähe.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samas andsid tööliikurite müüjad augustis klientidele üle ainult 272 autot.
Ühe kuuga 53 autot rohkem. Pole paha, nagu tavatseb üks tuntud suusatreener öelda. Auto100 müügidirektor Gert Rohtla sõnul müüsid nad septembris 2-4kohalisi tarbesõidukeid kokku 44.
Müügimees võib tulemusega igati rahul olla. "See andis meile kuni 4m3 tarbesõidukite arvestuses 43,5protsendilise turuosa. Selle üle nuriseda oleks patt!" muigab ta.
Veho Eesti müügijuhi Keijo Borikovi sõnul võib automüük saada uue tagasilöögi. "Pangad karmistavad liisingutingimusi. Enam ei ole harv juhus, kus klient ei saa liisingut või peab leidma sobiva käendaja ja omafinantseeringut suurendama."
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.