Go Bus soovib järgmise aasta 1. jaanuarist
lõpetada ettevõttele kahjuliku liiniveolepingu Tartu linnaga, mis on
bussifirmale tänaseks toonud 27 miljonit krooni kahjumit, teatas firma.
„Tahaksime Tartu linnaliine teenindada, kuid tingimustel, mis tagavad bussiveo jätkusuutlikkuse ja turvalisuse,“ ütles Go Busi juhatuse liige Anti Selge. „Go Bus on kolm aastat maksnud peale Tartu linna bussiliikluse toimimisele ning järgmisest aastast ettevõte seda enam ei tee.“
Selge lisas, et raske olukord Eesti bussiäris ei ole kellelegi üllatuseks ja Go Bus on valmis asuma linnaga läbirääkimistesse lepingu tingimuste ülevaatamiseks ning on ka vastava ettepaneku teinud.
Seadusest tulenevalt korraldab bussiettevõte liinivedu oma ärihuvist lähtuva rahalise tasu eest, tellimuse vedudeks esitab riik või kohalik omavalitsus. Kui lepingutingimused halvendavad ettevõtte majanduslikku olukorda, on bussifirmal õigus taotleda kas lepingu muutmist või vajadusel leping ühepoolselt üles öelda.
Go Bus on aasta jooksul proovinud Tartu linnavalitsusega olukorda arutada ning leida lahendust kütusehindade tõusu tõttu hüppeliselt suurenenud kulutuste katmiseks, kuid juulis tehtud kirjalikule ettepanekule ei ole Tartu linn vastanud käesoleva hetkeni.
Septembris tegi Go Bus Tartu linnale ettepaneku lepingu muutmiseks, juhtides tähelepanu linnapoolsele lepingu rikkumisele, kuid ka sellele ettepanekule ei ole linn tänaseni vastanud.
Go Bus on teostanud Tartu linnas avalikku liinivedu alates 01.jaanuarist 2006. Tähtajaliselt lõppeks linna ja Go Busi vaheline leping 31. detsembril 2010.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.