Lisaks sel aastal siiani
lennundusvaldkonnas olnud pankrottidele tuleb neid veel sama palju, hindas
British Airwaysi juht Willie Walsh.
BA juht avaldas oma mõtteid ajalehes Independent laupäeval pärast seda, kui Briti XL kokkuvarisemise järel olid sihtpunktides üle maailma hädas tolle 85 000 klienti.
"Majandusolud on lennufirmadele halvimad sektori ajaloos," rääkis ta ja pakkus umbes 30 pankroti perspektiivi lähemaks 3-4 kuuks. Sektori asjatundjate sõnul on enim ohustatud väiksemad lennufirmad ja reisikorraldajad ning reisijate poolt oleks mõistlik pileteid soetades veenduda, et nad on kindlustatud saamaks lennufirma pankroti korral oma raha tagasi.
JLS Consulting` lennunduskonsultant John Stricklandi sõnul leidub Briti saartel vedajaid, kellel erinevalt BA`st või Ryanair`ist raha napib ning kes ei ole suutnud oma kulusid kütusele piirata. Ajaleht nimetas reisisektorit eriti haavatavaks just praegusel aastaajal, kus operaatorid peavad asuma maksma tarnijatele nagu hotellid samal ajal, kui klientide arv hakkab just langema. Muude olukorra põhjuste kõrval on peamine lennukikütuse hind sel aastal, mis nõrgematel jalad alt viib. BA eeldatavad kütusekulud on sel aastal 3 mld naela ehk 2007. aastast 50% rohkem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.