Porsche juht: miks ma ei või töölisest 1000 korda enam teenida?

Porsche juhatuse esimees Wendelin Wiedeking
ei näe põhjust, miks ta ei võiks teenida 1000 korda suuremat palka kui tema
tehase keskmine tööline.

Wiedeking kommeneetis Saksamaa liidukantsleri Angela Merkeli algatust kutsuda septembris kokku töörühm, mis peaks aasta lõpuks esitama ettepanekud juhtivtöötajate palkade piiramiseks ning aktsiaboonuste kaotamiseks.

"Kui ma edukas olen, siis tahan ka selle eest head palka saada," ütles Wiedeking. Ta meenutas, et kriisis olnud Porsche maksis ainult 300 miljonit eurot, 13 aastat tema juhitud firma väärtus on aga juba 25 miljardit eurot. Ka oma maksud maksab ta Saksamaal, ligikaudu 50 protsenti sissetulekutest, ja mitte Shveitsis või Monacos. „Meie edust saavad kasu mitte ainult juhatus ja töötajad, vaid ka riik, ja mitte vähe,“ on Wiedeking öelnud ajalehele Süddeutsche Zeitung. Wiedekingi 2007. aasta teenistus kokku oli 60 miljonit eurot (938,8 mln kr).

Saksa Kaubandus-Tööstuskoja president, Ludwig Georg Braun, on öelnud lehele Frankfurter Rundschau, et poliitika peab oma käed tippjuhtide palkadest eemale hoidma.Brauni sõnul otsustavad järelevalvenõukogude liikmed, mis palka ettevõtted maksma peaksid, et endale parimat juhti saada. Enamvähem samade argumentide abil on Merkeli plaani kritseerinud ka Saksa Väärtpaberiomandi Kaitseühing (DWS). Ühingu tegevjuht Ulrich Hocker on nimetanud seda puhtaks populismiks.Küll aga tuleks Hockeri arvates piirata aktsiatel põhinevate boonuste ja lahkumishüvitiste maksmist juhul, kui juhatuse esimees lahkub ametist ennetähtaegselt.

IBM-i eksjuht Hans Olaf Henkel on aga arvamusel, et „Saksa juhid on rahvusvahelised tipud,“ kes on kõrget tasu väärt. Henkel tunnistab küll ka samas, et teatud juhtudel hindavad järelevalvenõukogud oma tippjuhtide väärtust ja töötulemusi üle.

Michael Adams, Hamburgi ülikooli majandusõiguse professor seevastu leiab, et väga kõrged tasud tippjuhtidele võivad ettevõtte hävitada. Eelkõige kahjustab see tema sõnul kliimat allpool asuval juhitasandil. Seal tekib Adamsi sõnul kiusatus jõuda ise juhipositsioonile ja soov teha mitte koostööd, vaid üksteist vastastikku kahjustada.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused