2009. a teisel poolel algab Valmeti tehases
USA päritolu Fisker Karma hübriid-sportsedaanide tootmine, mida on ette müüa
õnnestunud juba 1000 autot.
Uue masina hind on ilma maksudeta ligikaudu 70000 eurot, kirjutas Kauppalehti. Praegu teeb Soome ainus autotehas Valmet Automotive Porsche mudeleid Cayman ja Boxster, 11 aastaga on neid seal valminud üle 200 000. Koostöö Porsche AG-ga lõpeb aga 2012. a, kuna too hakkab tootmist selle asemel tellima Austriast ning uus tooteartikkel on Soome tehasele ellujäämisvõimalus.
Varem on Soomes toodetud ka Saabi sõiduautosid. Eelmisel nädalal allkirjastasid Valmet ja Californias baseeruv Fisker Automotive ühiste kavatsuste protokolli. Kavandatav tootmisvõimsus on 15000 autot aastas. Kavas on bensiini- ja elektrimootoriga masina lõpliku valmiduseni koostamine Uusikaupunkis. Sõiduk suudab võrgust laetud akudega läbida u. 80 km, koos täis tangitud bensiinipaagiga 560 km.
Tarne USAsse peab algama järgmise aasta lõpul, Euroopasse 2010. aastal. "Ostjad on eraisikud mõlemalt mandrilt," rääkis Fisker Automotive juht Henrik Fisker ettetellijaist. Tema sõnul paistab auto olevat edukas juba oma tee alguses. Otsust tootja Valmeti kasuks kallutas tema sõnul langetama seal väga heal tasemel tootmisliinide ja kogemuse olemasolu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.