Maakondlikel bussiliinidel tuleb järgmisel
aastal taas kord arvestada väiksema toetuse ja piletihinna võimaliku tõusuga,
sest majandusministeeriumil napib raha.
Tuleva aasta eelarve piirmäär, mille on ette kirjutanud rahandusministeerium, tekitab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) eelarvesse pea poole miljardi krooni suuruse augu, mida saaks lappida peamiselt ühistranspordile antavate toetussummadega, kirjutas Postimees.
Rahandusministeeriumi välja öeldu järgi peaks MKMi eelarve järgmisel aastal mahtuma 8,69 miljardi krooni piiresse, mis on tänavusest kärbitud eelarvest pisut üle miljardi võrra enam, toetuste ja haldusalade kuludeks jääks ministeeriumil tuleval aastal ligi 1,34 miljardit krooni, tänavu on see summa pea pool miljardit enam.
Samas vajaks ühistransport hüppelist toetuste tõusu, sest kütus on viimase aastaga kallinenud mitukümmend protsenti, maakondlikud bussikonkursid kukuvad läbi, sest firmad ei ole nõus praeguste väikeste toetuste juures inimesi vedama, nii on läinud näiteks Valgamaal ja Ida-Virumaal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi sõnul ei saa praeguses olukorras rahandusministeeriumi seatud piirist kinni pidada, sest riik ei tohi oma kohustusi täitmata jätta, küll aga möönab Parts, et rasked ajad ja optimeerimine seisavad ühistranspordis paratamatult ees.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.