Uus firma kahtlustab Eesti Raudteed
konkurentidelt 170 miljoni krooni välja petmises.
Eesti suurim naftatransiidialane firma E.O.S. Vopak ­alustas avalikku võitlust taasriigistatud Eesti Raudtee vastu ja see muudab pärast pronksiööd märkimisväärse osa tuludest kaotanud Eesti Raudtee niigi kehva majandusseisu veelgi nadimaks, kirjutas Eesti Ekspress. Eelmisel läbilaskevõime jaotusperioodil kuulus riigiraud­tee­le Orava suunal 12 liini, tänavu vaid 1. Narva suunal ­kahanes liinide arv seitsmeteistkümnelt neljani ja Valga suunal kuuelt kolmele.
E.O.S-i naftaveo võttis tänavu kevadel üle uus firma E.R.S, kelle turuosa kasvas juuniks ligi 18 protsendini ja E.R.S. alustas ka võitlust raudteetasude üle ning nõudis enne jaanipäeva Tehnilise Järelevalve Ametilt kohtu kaudu tasude tühistamist, sest E.R.S-i tegevjuhi Arnout Lugtmeijeri teatel oli raudtee kasutustasu püsikulude kolmekordne tõus 30 kroonilt 95 kroonini liiga järsk ja põhjendamatu.
Ekspressi käsutuses olev Transiidi Assotsiatsiooni tehtud analüüs paljastab lehekülgede kaupa, kuidas riigiraudtee on paisutanud oma ­kulusid, mis lubab soolasemat tasu nõuda, ainuüksi tööjõukulusid on ülemääraselt arvestatud 110 miljoni krooni võrra ning infrastruk­tuuri materjalide veoks kulutab Eesti Raudtee 78 miljonit krooni, mis on ligi kaks korda rohkem materjalide endi maksumusest. Kapitalikulu ja mõistliku ärikasumi eksimus oli 109 ­miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.