• 27.06.08, 12:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SASi hiigeltrahvid ähvardavad kasvada

SAS Cargo võib lisaks USAs määratud kartellikoostöö trahvile saada lisatrahvi ka Euroopa Komisjonilt, trahvisummat võib veelgi suurendada seik, et SAS on kartellikokkulepete eest karistada saanud ka varem.
Eile teatas SAS, et USA justiitsministeerium on ettevõttele määranud 52 miljoni dollari (520 miljoni krooni) suuruse trahvi. Sama rikkumise eest võib SAS Cargole trahvi saada ka Euroopas.
Euroopa Komisjon uurib olukorda praegu. Otsust võib oodata kõige varem aasta lõpus, vahendas di.se uudisteagentuuri Direkt teadet.
Komisjoni arvutab oma trahvisumma järgmistel alustel:
Summa põhineb 30% ettevõtte aastakäibest vastaval tegevusalal. See korrutatakse aastatega, kui kaua rikkumine kestis – antud juhul veebruarist 2002 kuni veebruarini 2006. Sellele võib komisjon lisada „kartelliga ühinemise maksu“, ühekordse trahvisumma, mis on 15-25% aastakäibest. Eesmärk on karistada ettevõtet võimalikult karmilt, et sel ei tekiks soovi kartellidega liituda.
Kui kartellides osaletakse korduvalt, on ka trahvid mitmekordsed. Iga varasema juhtumi eest võib komisjon trahvi kahekordistada. 2001. aasta juulis mõistis Euroopa Komisjon SASilt välja 39,4 miljonit eurot (ligi 617 miljonit krooni) kartelli eest Maersk Airiga.
Komisjon võib trahvisummat ka vähendada, kui ettevõte uurimisele kaasa aitab. Ettevõte võib trahvist ka sootuks ilma jääda, kui see kartelli osapoolena välja astub ja komisjonile teadmata kartelli paljastab.
SAS Cargo USAs saadud trahvisumma jäi algsest väiksemaks just seetõttu, et SAS sealse justiitsministeeriumiga koostööd tegi.
Viimase sammuna kontrollib komisjon, et kogu trahvisumma ei ületaks 10% ettevõtte aastakäibest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 11:12
Nähtamatu ajaröövel, millele on aga lahendus
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele