• 19.06.08, 12:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mercedes-Benze hakatakse tootma Ungaris

Daimler on valinud A ja B klassi Mercedes-Benzide tootmiseks ühe Lõuna-Ungari linnakese nimega Kecskemet. Just sinna rajabluksusautosid tootev ettevõte 800 miljonit eurot (12,5 miljardit krooni)maksva tehase.
Kolmapäeval ilmsiks tulnud otsus tuli Saksa ettevõttele üllatusena, kuna viimane oli lootnud rajada oma esimese Ida- ja Kesk-Euroopa tehase Rumeeniasse või Poola, vahendas FT.
Ungarit, kus tööjõud maksab rohkem ja maksud on suuremad, ei olnud ettevõte isegi mitte tõsiselt kaalunud. Ametlikel andmetel on Ungari ametnike ja Daimleri vahelised läbirääkimised kestnud juba ligi aasta.
Janos Koka, kes oli majandusminister ajal mil Daimler alustas Ungariga läbirääkimisi ütles toona, et Ungari võitis oma asukoha pärast. „Potentsiaalne tehase koht asub suure teedevõrgu ääres,“ sõnas minister toona. Samuti mängis olulist rolli tööjõu ressursid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Töid tehase kallal alustatakse tuleval aastal. Valmis tehasesse asub tööle esialgsete andmete järgi 2500 inimest. Alates 2011. aastast, mil tehas alustab tööd, veereb tootmisliinilt esimesed 100 000 uut sõidukit.
Ungari peaministri Ferenc Gyurcsany sõnul on Daimleri investeering seni riigi ajaloo suurim.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele