Automüüja Kia Auto turundusjuhi Kristel
Kõrgmaa sõnul eelistab eestlane eelkõige ökonoomsust ja ratsionaalsust.
Miniautodele aga tormi ei joosta ning vaevalt seda tegemagi hakatakse.
Kia Auto turundusjuhi Kristel Kõrgmaa sõnul võlgnevad nad Kia automargi müügiedu oma populaarseimale margile Kia Cee'dile. Tegu on keskklassi autoga, mislisaks viieukselisele tõi turule universaalkerega ja sportliku kolmeukselise mudeli. Naise sõnul onarvestatavaks argumendiks fakt, et Kia pakub ainukesena autodeleseitsme aastast garantiid.
„Eestlane on eelkõige ratsionaalne klient. Seetõttu ongi just see mudel suurt edu pälvinud,“ rääkis turundusjuht.
Kas ka aina kõrgemale kerkiv kütusehind mõjutab eestlase autovalikut, arvas naine, et kindlasti mõjutab. „Äärelinnas elav inimene, kes igapäevaselt kesklinnas tööl käib, eelistab eelkõige väiksema kütusekuluga autosid. Ning see trend on tõusev,“ rääkis Kõrgmaa.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lõuna-Euroopa teid vallutanud miniautode meeletut populaarsust Eestis Kõrgmaa ette ei näe. „Tavaliselt ostetakse selline pisem auto perre teiseks autoks. Nüüd kus nii majandus, kui ka kütusehinnad ei ole teab mis soodsad, loobutakse pigem teise auto perre soetamisest. Kuid esimene auto ostetakse siiski korralik."
Naise sõnul ületas väiksema keskklassi autode müük prognoose, kuid mitte oluliselt. „ Kia Cee’di 13,1% turuosa ületas meie prognoosid, kui ülejäänud mudeleid oleme üsna prognoosikohaselt müünud,“ sõnas turundusjuht. Kõrgmaa lisas, et väiksemate autode müük näitab pigem langust, kui kasvutrendi.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.