Vabakutseline ajakirjanik Sten A. Hankewitz
kirjutab oma ajaveebis, et kui Eestis on diisli aktsiisimaks 0,33 eurot, siis
Hispaanias 0,27 eurot.
Hankewitzi hinnangul tundub selles plaanis huvitavana riigikogu rahanduskomisjoni esimehe Jürgen Ligi arvamus. Nimelt -Ligi sõnul ei tule Eestis mootorikütuse aktsiisimaksu langetamine kõne allagi, sest see on niigi Euroopa Liidu miinimumi tasemel.
"Kas siit tuleb järeldada, et Hispaanias,mis on Euroopa Liidu liige 1986. aastast (Eesti 2004.), on diislikütuseaktsiis madalam kui Euroopa Liidu miinimum? Ja kui, siis kuidas see võimalik on?" küsib Hankewitz.
Ta lisab, et arvestades veel juurde ka Hispaania ja Eesti elatustasemete erinevust, võiks küll küsida, et miks on diislikütuse aktsiisimäär Eestis nii kõrgeks aetud?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.