Kui eestlastest kaptenid võivad ennast
Tallinki palgal olevate Soome ja Rootsi kolleegidega võrreldes tunda "valge"
inimesena, siis näiteks stjuardessid ehk kajutiteenindajad teenivad Skandinaavia
ametiõdedest kuni kolm korda vähem.
Eestlasest laevakapteni keskmine palganumber on Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) andmeil 43 000 krooni kuus, sellele lisanduva, palgast suurema lisatasu tõttu pistab kapten ühes kuus tasku ligi 100 000 krooni, kirjutas SLÕhtuleht.Sellega püsib eestlasest kapten igati konkurentsis Soome ja Rootsi ametivendadega.
Eestlastest stjuardessid teenivad EMSA andmeil alates 7200 kroonist kuus, kuid palgavahe kummitab ka teisi ametiposte laevas.
„No tule taevas appi! Kui teisel tüürimehel on palk vaid 15 000–16 000 krooni, siis tuleb öelda, et eestlastest tüürimehed saavad Tallinkis labidamehe palka,” kurjustab Tallinki tütarfirma HT Laevateenindus töötajate peausaldusisik Mati Elmers.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Palgaläbirääkimised jõudsid tupikusse pärast seda, kui Tallink pakkus välja iga-aastase viieprotsendilise palgatõusu kolme aasta jooksul ehk teisisõnu 15protsendilise palgatõusu kolme aastaga.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.