„Eks see ole üldine olukord turul. Sama tendents on ka meil näha. Selleks et müüa, tuleb teha suuremaid soodustusi,“ kommenteeris Pärna Mercedeseid müüva Silberauto tulemusi, kus ettevõte käive kasvas kordades kiiremini kui kasum.
Sarnases olukorras oli mullu ka United Motors. Ettevõtte käive oli mullu 639 miljonit krooni, kasvades 40%, kasum aga 19,2 miljonit krooni ehk 2007. aastast 2,5% suurem. Käibe- ja kasumikasvu suur erinevus oli tingitud uute autode müügimarginaalide vähenemisest.
Tema sõnul kujuneb tänavu aasta taas hea käibe kasvuga aastaks. Prognooside kohaselt peaks käive kasvama 35%. Samas on ennustatav kasum mullusest veidi madalam – 18 miljonit krooni.
„Selleaastane tagasihoidlikum kasumiprognoos on tehtud arvestusega, et avatava uue keskuse käivitamisega kaasnevad suuremad lisakulutused,“ rääkis Pärna.
Tulevikuperspektiivi vaadates arvas Pärna, et kui riik peakski võimsama mootoriga autodele kehtestama nn ökomaksu, siis muutub olukord turul ebavõrdseks. „Kindlasti mõjutavad automüüki ka võimalikud maksud. Nendest lähtuvalt tehakse teisi otsuseid,“ arvas ta.
Pärna sõnul looks luksusautode maks teatud mõttes ebavõrdse olukorra turul. „Ja see ei oleks loodud objektiivsel alusel. Maks oleks väga ebaõiglane ega täidaks eesmärki, milleks seda tahetakse kehtestada. Sotside ettepanek ei ole majanduslikult läbi kalkuleeritud,“ rääkis BMW müüja.