Talunike õuele, kelle lehmade viimase kuue
kuu keskmine piimatoodang jäi alla viie tonni, piimaauto enam ei sõida, nendelt
lõpetas endine Rakvere Piim (nüüdne Maag Piimatööstus) kulusid kokku hoides
piima vastuvõtmise.
Endise Rakvere Piima otsus puudutab valusalt tosinat Lääne-Viru piimatootjat, kellel laudas üle kümne lüpsilehma, kirjutas Virumaa Teataja.
Ettevõttejuht Jaanus Vihand ei mõista, miks inimesed piimakombinaadi juttu varem kuulda ei võtnud. “See teema on olnud aastaid üleval. Juba kolm aastat tagasi andsime teada, et varsti alla viietonnist kuukogust enam ei osta,” meenutas ta.
Vihandi sõnul sündis otsus varumiskulude kokkuhoidmiseks. “Piima vedu kilo kohta on kütuse kallinemise tõttu kasvanud juba viis senti,” põhjendas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti piimatööstus on tema hinnangul tänu ökonoomsemale suurtootmisele siiski konkurentsivõimeline vastupidiselt Leedu omale, kus tegutseb palju pisitootjaid ja piimatööstus oli sunnitud rajama vastuvõtupunkte.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.