Mazda laseb läbi metallihundi 4703 täiesti
uut autot, kuna need viibisid nädalaid kreeni vajunud transpordilaeval ning pole
teada, kas autode turvasüsteem on kahjustamata.
LHV analüütik Erko Rebane kirjutab finantsportaalis, et ehkki Jaapani autotootjale tehti pakkumisi uhiuued autod odavalt ära müüa, firma keeldus ning muudab ligi 100 miljoni dollari eest autosid pisikesteks metallitükkideks. "Kahju korvav kindlustusfirma tahtis olla veendunud, et Mazda ei müüks kasu saamise nimel salaja ühtegi autot ega juppi. Seega tuli tükkideks lõigata iga velg, kõik akud muuta kasutuskõlbmatuks, purustada rehvid nii, et neid ei saaks ära lappida. Ühestki CD-mängijast ei tohtinud kõlada enam ainsatki nooti," kirjeldab Rebane totaalset hävitustööd.
Autode hävitamine käib järgnevalt:tõstuk viibmasinad lömastamisse, millele eelnevad ettevalmistused võtavad aega 45 minutit; veljed lõigatakse võimsate saagidega tükkideks ja rehvid saavad puuridega šveitsi juustu mustri; siis jõuabauto pressi alla, mis neid värvilisteks tahvliteks surub; seejärel toimetatakse rauahunnik metallijahvatisse.
Protsessi igat etappi on valvama pandud turvamees, et keegi ühtegi juppi terveks ei jätaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.