• 30.04.08, 10:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Surnuist äratatud autode kättemaks

Kindlustusfirmade maha kantud autovrakid klopitakse külaseppade poolt üles ja müüakse turvakontrollita maha ning ostjal on suur võimalus osta endale ratastel kirst.
Paar nädalat tagasi maandus ringkonnaprokurör Rainer Amuri laual kriminaalasja toimik, mis räägib nelja kannatanuga liiklusõnnetu­sest Harjumaal,kus Tallinna-Rapla teel Kurtna ristis kaldus sõiduauto BMW juhi joobe ja raskete teeolude tõttu vastassuuna­vööndisse ning rammis vastu tulevat Renault'd, kirjutas Eesti Ekspress.
Kraavi põrganud BMW oli pooleks nagu noaga lõigatud. "Ilmselgelt on tegu autoga, kus kahest on kokku keevitatud üks," selgitas anomaaliat Põhja Politseiprefektuuri liiklusjärelevalve osakonna komissar Riho Tänak, kelle kogemuses pole see esimene säärane juhtum. Selgus, et Leedust ostetud BMW oli juba ühe avarii järel üles klopitud.
Eesti liikluse nuhtlusena nimetatakse joomist, kihutamist ja halbu teid, ent ohust, mida kujutavad kontrollimata kasutatud autod, ei räägi keegi. Peale autoostja valvsuse on ainus riiklik kontroll Autoregistrikeskus (ARK), kus avastatakse vaid kõige jõhkramad pettused. Näiteks ARK Jõhvi büroo töötajad teavad rääkida Volkswagen Passatist, mis oli kokku traageldatud ja ellu äratatud koguni kolmest autost nagu Frankensteini monstrum.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siiski teavad autodiilerid drastilisi juhuseid. Näiteks müüdi äsja netis 75 000 krooni eest kaks aastat vana Renault Megane'i, mis omaniku sõnul oli tipp-topp korras. Autofirmast ülisoodsa pakkumise tausta uurides selgus karm tõde. "Auto oli rämeda avarii tõttu kolm kuud tagasi maha kantud," räägib ABC Motorsi turundusjuht Indrek Poolak. Kindlustus müüs vraki oksjonil ära ja vaid paar kuud hiljem oli ta pealtnäha uue ja kobedana müügis.
Paradoksaalselt on just kindlustusfirmad see koht, kust hukkunud masinad oma uut ringi alustavad.Avarii järel kantaksemaha igal aastal sadu autosid. Kusjuures enamik sõidukitest loetakse hävinenuks madala hinna, mitte tugevate vigastuste tõttu, ehk teisisõnu - korralik taastusremont on neil juhtudel kallim kui sõiduk ise. Seejärel ostab kindlustus taastamiskõlbmatu auto ära, kuid ei saada seda üldjuhul vanarauaks, vaid paneb oksjonile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele