Seetõttu on jõutud ka valele järeldusele, nagu oleks Eestis müüdavad mootorikütused pärast vastava riigi käibemaksu ja aktsiisi maha arvamist kallimad kui Soomes. Vea Raul Ernese arvutuskäigus põhjustab see, et eksitud on mõlemas riigis hetkel kehtiva kütuse jaehinna määratlemisega ja Soomes kütustele kehtiva aktsiisimääraga.
Lähtudes õigetest algandmetest ning võttes aluseks tegelikult 21.04.2008 kehtinud mootorikütuste jaehinnad Helsingis Neste täisteenindusjaamades ja Tallinnas Statoili täisteenindusjaamades, on erinevus mootorikütuste baashinnas hoopis Eesti kasuks. Ehk pärast vastava riigi käibemaksu ja aktsiisi maha arvamist on müüdav bensiin Eestis 0,16 krooni võrra ning diislikütus 0,11 krooni võrra odavam kui Soomes.
▲ ▼ | ▲ ▼ | ▲ ▼ | ▲ ▼ | ▲ ▼ | ▲ ▼ |
---|---|---|---|---|---|
bensiin | bensiin | ||||
Soome | Eesti | erinevus | Soome | ||
Baashind | 8,31 | 8,79 | 0,48 | Baashind | 8,77 |
Aktsiis | 9,67 | 5,62 | Aktsiis | 9,81 | |
Käibemaks | 3,96 | 2,59 | Käibemaks | 4,09 | |
Jaehind | 21,94 | 17,00 | Jaehind | 22,67 | |
jaehind EUR | 1,402 | jaehind EUR | 1,449 | ||
diislikütus | diislikütus | ||||
Soome | Eesti | erinevus | Soome | ||
Baashind | 9,79 | 10,09 | 0,30 | Baashind | 10,59 |
Aktsiis | 5,62 | 5,165 | Aktsiis | 5,69 | |
Käibemaks | 3,39 | 2,75 | Käibemaks | 3,58 | |
Jaehind | 18,80 | 18,00 | Jaehind | 19,86 | |
jaehind EUR | 1,202 | jaehind EUR | 1,269 |