Kommentaariksuudisteportaalis
etv24.ee avaldatud uudisele ”Ettevõte: Eestis maksab kütus rohkem kui Soomes“
teatas Eesti Statoil, et Eesti Triboloogia Instituudi juhi Raul Ernese
arvutuskäik kütusehinnavõrdlusest Eestis ja Soomes lähtub ebatäpsetest
algandmetest.
Seetõttu on jõutud ka valele järeldusele, nagu oleks Eestis müüdavad mootorikütused pärast vastava riigi käibemaksu ja aktsiisi maha arvamist kallimad kui Soomes. Vea Raul Ernese arvutuskäigus põhjustab see, et eksitud on mõlemas riigis hetkel kehtiva kütuse jaehinna määratlemisega ja Soomes kütustele kehtiva aktsiisimääraga.
Lähtudes õigetest algandmetest ning võttes aluseks tegelikult 21.04.2008 kehtinud mootorikütuste jaehinnad Helsingis Neste täisteenindusjaamades ja Tallinnas Statoili täisteenindusjaamades, on erinevus mootorikütuste baashinnas hoopis Eesti kasuks. Ehk pärast vastava riigi käibemaksu ja aktsiisi maha arvamist on müüdav bensiin Eestis 0,16 krooni võrra ning diislikütus 0,11 krooni võrra odavam kui Soomes.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.