Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate
Assotsiatsiooni juht Toivo Kuldkepp ei usu, et Soome otsus avada riigisisene
veoturg võiks massiliselt siinseid ettevõtteid põhjanaabrite juurde tegutsema
viia.
„Meie vedajad pole Soome pürginud. Annaks jumal, et me siin hakkama saame,“ ütles Kuldkepp. Tema sõnul ei ole Eestis nii suuri veoettevõtteid nagu Soomes, et meie tegijad muudatustest suuremat kasu võiksid lõigata.
Ometi on Kuldkepp muudatuste suhtes positiivselt meelestatud, öeldes, et pooldab võimalikult liberaalset majandust. „Oleme alati võimalikult liberaalset majandust toetanud ja meie hinnangul on tegu positiivse liikumisega. Meie hinnangul võiksid turud vastastikku avatud olla.“
Kuldkepi sõnul on Eestis kokku umbes 800 välisvedudega tegelevat ettevõtet. Muudatused võiksid neist mõjutada umbes 150 ettevõtet, kuna just niipalju on mehe hinnangul Soome vahet liikujaid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Soome otsus loob peamiselt hea enesetunde. Kui mõne ettevõtte jalad kord piisavalt kannavad, võivad nad võimalust kasutada. Majanduskeskkonna mõttes on tegemist kindlasti hea otsusega, aga suurt mõju sel meile praegu ei ole,“ selgitas Kuldkepp.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.