Tänane Soome päevaleht Helsingin Sanomat
kirjutab juhtumist, kus internetis Tallink Silja reisile broneeringut teinud
mees sai tahtmatult juurdepääsu laevafirma ühe teise kliendi
kontaktandmetele.
Mehe selgituste järgi oli programm ta teise isiku nime all sisse loginud, mis andis talle juurdepääsu selle isiku kontaktandmetele ning võimaluse varasemaid broneeringuid tühistada ja uusi teha, kirjutas leht.
„Selline asi ajab praegusel ajal, kus kõik asjad internetti kolivad, ihukarvad püsti,” kaebas mees, kes teavitas juhtunust ka Tallink Siljat.
Laevafirma pressiesindaja Leena Lahdenperä kinnitas Hesarile, et broneerimissüsteemis avastati tõepoolest viga, mis kiiresti kõrvaldati. Kliendi krediitkaardi info Lahdenperä sõnul ohtu ei sattunud. Varem on broneerimissüsteemiga sarnast asja firmale teadaolevalt ette tulnud kolmel korral.
Klient, kelle andmed võõrale kasutajale näha olid, kuulis juhtunust ajalehe käest. „Seda ma nii ei jäta,” pahandas mees.
Tallinki pressiesindaja Luulea Lääne ütles kommentaariks Hesaris ilmunud uudisele, et "tänaseks on sisejuurdluse tulemusena selgunud, et kuigi mõningad andmed nagu nimi ja broneeritud reis olid antud juhtumi puhul nähtavad, ei saanud võõral kontol siiski mingeid muudatusi teha."
Lääne sõnul kõrvaldati programmiviga vähem kui 15 minuti jooksulningfirma on tarvitusele võtnud täiendavad tehnilised abinõud, et selliseid juhtumeid tulevikus vältida.
Kaon Tallink Silja Oy antud kliendiga ühendust võtnudning erimeelsused on lahendatud.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.